Het motorseizoen is nu volle bak onderweg en dat betekent: steeds meer toerevenementen en motorvakanties! Het is natuurlijk heel gaaf om met je motorkameraden een stuk te toeren in het buitenland. Maar stel… je motor doet het niet meer en je staat midden in Duitsland stil… Wat nu?!
Welke verzekeringen zijn er bij Direct Motor Verzekeren?
Allereerst, zoals jij als motorliefhebber vast wel weet, is een motorverzekering verplicht in Nederland. Bij Direct Motor Verzekeren heb je keuze uit vier verschillende (basis)dekkingen. Hierbij heb je keuze uit: WA, Beperkt Casco (WA+), Flex Casco en Volledig Casco. Een WA-verzekering is wettelijk verplicht en verzekert je tegen schade die je met jouw motor toebrengt aan een ander of aan hun spullen. Kies je voor WA+, ook wel beperkt casco genoemd, dan wordt naast wettelijke aansprakelijkheid ook schade door zaken als diefstal, natuurgeweld, brand of een aanrijding met een overstekend dier vergoed. Wil je ook verzekerd zijn voor schade aan jouw eigen motor in het geval van een aanrijding of botsing, zelfs wanneer de schuld bij jezelf ligt? Dan kun je kiezen voor Flex Casco of een Allrisk verzekering. Bij Flex Casco ben jij in control wanneer deze ‘eigen schade’ verzekerd is.
Wanneer word ik geholpen bij pech?
Bij Direct Motor Verzekeren is pechhulp een aanvullende dekkingsmogelijkheid. Met de aanvullende dekking voor pechhulp kan je rekenen op een snelle en professionele hulpdienst die 24/7 bereikbaar is bij pech. Je hebt de keuze tussen een dekking alleen in Nederland of in heel Europa. In beide gevallen is woonplaatsservice inbegrepen! Met de woonplaatsservice word je geholpen bij pech voor de deur. 40% van de pechgevallen vindt namelijk plaats in eigen woonplaats. Dan is het wel zo prettig dat je ook daar geholpen wordt.
Wat nou als mijn motor niet gerepareerd kan worden?
Stel: je motor kan helaas niet direct gerepareerd worden. Dan heb je recht op transporthulp naar de dichtstbijzijnde hersteller of naar je eigen woonadres. Jij, je bagage en eventueel je opzittende kunnen met het transportbedrijf meerijden of met het openbaar vervoer reizen naar je woonadres.
Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?
Je hebt bij onze pechhulpverzekering recht op vervangend vervoer. Wanneer de motor niet direct gerepareerd kan worden heb je twee dagen recht op een vervangend voertuig. Met uitzondering van pech in je eigen woonplaats, dan komt dit neer op één werkdag. Ben je op vakantie in Europa en kan je motor binnen 48 uur niet gerepareerd worden? Dan dekt deze aanvullende verzekering de onverwachte kosten van de terugkeer van je motor en de bagage naar Nederland. Daarnaast kan je gebruik maken van vervangend vervoer tot maar liefst 21 dagen! Als er geen geschikte motor beschikbaar is via de ‘vervangend vervoer service’, dan heb je recht op ander vervangend vervoer. Dit is dan vaak een auto.
Meer informatie?
Ben je dus van plan om op vakantie te gaan of een toertocht te maken? Neem gerust contact op met één van onze adviseurs om de mogelijkheden van pechhulp te bespreken. Zo kan je met een gerust hart op motorvakantie. Bel ons gerust! Je kunt ons bereiken op tel. 0578 – 200 151 of mail naar info@directmotorverzekeren.nl. We helpen je graag op weg!