Alarmservice
Noodsituatie?
Onze alarmservice staat dag en nacht voor je klaar!
Bel bij een verkeersongeval:
- Binnen Nederland: +31(0)592 390 545
- Buiten Nederland: +31(0)70 314 51 50
Bel bij pech:
- Binnen Nederland: +31(0)88 299 3388
- Buiten Nederland: +31(0)592 390 814
Schade geleden, wat nu?
Ook al doe je alles om schade te voorkomen, soms krijgt pech de overhand en krijg je toch te maken met schade aan motor, huis of auto. Opruimen en herstellen is natuurlijk het eerste wat je in zo’n geval zou willen doen, maar voor de verzekering is dit niet altijd handig. Voordat je aan de slag gaat is het verstandig om eerst je schade bij ons te melden.
Wat te doen bij schade?
1. Neem maatregelen om de schade te beperken
U bent verplicht om direct maatregelen te nemen om verdere schade te voorkomen. Probeer bijvoorbeeld een lekkage direct af te dichten en overtallig water te verwijderen. Soms moet je voor het nemen van deze noodmaatregelen kosten maken. Meld deze kosten altijd bij je schade aangifte.
2. Neem foto’s van de schade
De foto’s zijn een bewijs voor de geleden schade. Maak er zoveel mogelijk en zorg ervoor dat de schade goed zichtbaar in beeld is.
3. Noteer datum en tijdstip van de schade
Probeer hier zo nauwkeurig mogelijk in te zijn.
4. Omgaan met een ongeval
Ongeval met gewonden?
Bel 112. Ben je betrokken bij een (auto)ongeluk en zijn er gewonden, bel dan onmiddellijk alarmnummer 112. De alarmdiensten zijn zo snel mogelijk ter plekke.
Ongeval met tegenpartij?
Noteer schade direct! Is er sprake van een ongeval met tegenpartij, vul het schadeformulier dan ter plaatse in. Maak liefst ook foto’s en kijk of er getuigen zijn: inzittenden of omstanders. Bij enkel materiële schade komt er meestal geen politie. Wil de tegenpartij niet meewerken, noteer dan zijn kenteken. Stuur het (digitale) schadeformulier zo snel mogelijk in.
5. Meld de schade
Of de geleden schade wel of niet verzekerd is hangt af van jouw voorwaarden.
Raadpleeg de polisvoorwaarden of neem contact op met je adviseur van Direct Motor Verzekeren om je hierbij te helpen, tel. 0578 – 200 151.
Je schade kan je eenvoudig online melden. Bij het melden van de schade worden vaak bewijsstukken zoals een politierapport, foto’s of aankoopnota’s gevraagd. Houd deze dus bij de hand.
Liever direct contact met onze schade behandelaars?
Bel 0578 – 200 151 of via info@directmotorverzekeren.nl.
6. Schade afhandeling en vaststellen schadebedrag
De schadebehandelaars van Direct Motor Verzekeren zullen je schade beoordelen, al dan niet in samenspraak met de verzekeraar. Afhankelijk van de grootte en de uitzonderlijkheid van de schade zal er een schade-expert ingeschakeld worden. Deze persoon neemt de schade op en zal het schadebedrag vaststellen.
Tip: Het kan zijn dat je het niet eens bent met de vaststelling van het schadebedrag. In dat geval heb je het recht om (naar eigen keuze) een tweede expert in te schakelen (een contra-expert). Hij of zij zal ook een rapport opstellen en bespreken met de expert die het eerste rapport gemaakt heeft. Komen zij er samen ook niet uit dan wordt er een derde expert bij gehaald. De uitspraak van deze laatste expert is dan bindend.